جستجوی وب ( 10 فناوری برتر )

جستجوی وب ( 10 فناوری برتر )

درباره سایت
در پنجاه سال گذشته بروز تحولات گسترده در زمينه كامپيوتر و ارتباطات، تغييرات عمده اي را در عرصه هاي متفاوت حيات بشري به دنبال داشته است. انسان همواره از فناوري استفاده نموده و كارنامه حيات بشري مملو از ابداع فناوري هاي اطلاعات و ارتباطات كه از آنان به عنوان فناوريهاي جديد و يا عالي، ياد مي شود بيشترين تاثير را در حيات بشري داشته اند. پس میتوان از فناوری به عنوان فناوری روز استفاده کرد و آن را پذیرفت.

جستجوی وب ( 10 فناوری برتر )
بازدید : 60

 
از نخستین روزهای راه‌اندازی شبکه جهانی، جستجوی وب وجود داشته است، اما تا مدت‌های طولانی کاربران نمی‌توانستند محتوای مورد نظر خود را بیابند. اسامی دامین‌ها و URLها اهمیت فوق‌العاده بالایی داشت و کاربر تا باز شدن کامل صفحه نمی‌توانست از محتوای آن اطلاع یابد و در نهایت هم نتیجه جستجو به هیچ وجه رضایت‌بخش نبود.
هرچند الگوریتم PageRank گوگل انقلابی عظیم در دنیای مجازی به پا کرد، اما در واقع در سال ۱۹۹۶ میلادی بود که جستجوی اینترنتی به معنای واقعی کلمه محقق شد. پس از آن سال Netscape رقابت را برای یافتن یک موتور جستجوی جدید آغاز نمود. این رقابت به حدی سخت و دشوار بود که نهایتا این کمپانی را بر آن داشت تا ۵ شریک دیگر برای خود انتخاب نماید و قرار شد هر یک از آن‌ها ۵ میلیون دلار به این شرکت بپردازند و یک پنجم دفعاتی که کاربران نام Netscape را در موتور جستجوی خود تایپ می‌کنند، نام کمپانی آن‌ها در نتایج جستجو مشاهده شود. اما موفقیت‌ موتورهای جستجویی چون Yahoo، Magellan، Lycos، Infoseek و Exite کمی بعد از ورود گوگل به عرصه رقابت کم‌رنگ شد.
در اوایل قرن بیست و یکم میلادی بود که لینک‌های مستقیم ارائه شده توسط موتور جستجوی گوگل و همچنین رابط کاربری بسیار ساده آن به چنان محبوبیتی دست یافت که دیگر مجالی برای رقابت دیگر موتورهای جستجو پیدا نشد. اما برتری گوگل به مزاج بسیاری خوش نیامد و باعث ائتلاف دو موتور جستجوی Yahoo و Bing شد. این دو با یکدیگر ادغام شدند تا جایگزین گوگل شوند و هم‌زمان با این دو، دیگر موتورهای جستجو نیز دست به کار شدند و سرویس‌های تخصصی بیشتری را به خدمات خود افزودند.
موتورهای جستجو مهم‌ترین پایگاه خبررسانی برای مالکین وب‌سایت‌ها به شمار می‌رود. این موتورها، صنعت تبلیغات اینترنت را به تسخیر خود در آورده‌اند و به طرقی، سایت‌های مختلف را به رقابت با یکدیگر دعوت می‌کنند، برای نمونه با بهینه‌سازی‌ آن‌ها، امکانی فراهم می‌شود که پس از جستجوی عباراتی خاص، نام برخی از این سایت‌ها بالاتر از دیگران قرار می‌گیرد. در عین حال درک این موتورها نیز بیشتر شده و بهتر می‌توانند مقصود عبارت‌های تایپ شده توسط کاربران را درک کنند و نتایج بهتری را در اختیار آن‌ها قرار دهند.
جستجو یا همان سرچ اینترنتی سهم شایان ذکری در تکامل دنیای مجازی دارد. در کل اینترنتی که به شکل امروزی وجود دارد و ما از آن استفاده می‌کنیم مدیون سرچ اینترنتی است.



نویسنده :
تاریخ : سه شنبه 5 دی 1396 ساعت : 17:21
برچسب ها : ,
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







     کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید